Řešíme problematiku nabíjecích stanic, jejich maximální energetické využití v kontextu omezení rezervovanými výkony z distribuční sítě. Jeden z projektů na kterém aktuálně pracujeme a do budoucna i nadále pracovat budeme je rozložení výkonů několika nabíjecích stanic napájených z jednoho síťového odběrného místa.
Typickým příkladem takového odběrného místa je autoservis. Napájení 3x400V/80A.
Protože „za pojistky se platí“ čím větší proud, tím větší paušální platba, zákazník se snaží minimalizovat svoje náklady co nejmenší hodnotou jističe. Tuto hodnotu ale využívá jen zřídka. Pokud by se ke stávajícím odběrům přidal odběr několika nabíjecích stanic pro elektromobily, stávající rezervovaný výkon (jistič 3x80A) by nestačil.
Tohoto odběru se dosahuje jen zřídka, proto je automatika nabíjecích stanic nastavena tak, aby využívala pro nabíjení „volný, nevyužitý výkon“ a pokud odběr hlavní spotřeby stoupne, nabíjecí proud elektromobilu přiměřeně na okamžik sníží.
Dále dokáže podle vloženého algoritmu dát prioritu některému z nabíjených elektromobilů. Např., nabíjí se 3 elektromobily. Dva mají nabito na 60%, třetí na 5%.
Řízení nabíječek dá energii přednostně autu, které je bez energie, protože jeho potřeba má vyšší prioritu.